Photoshopta Buz İçinde Kokteyl



 
   Bu dersimi bir yarışma için hazırlamıştım size de sunmak istedim. Üstte gördüğünüz üzere güzel bir çalışma oldu. Bize gereken dosyaları aşağıdaki linklerden indirebilirsiniz.







  1. Kokteyl bardağı
  2. Buz Texture 1
  3. Buz Texture 2
   Hadi başlayalım. İlk önce çalışma sayfamızı açalım. Boyutlar Width : 800px - Height : 600 px Resolition : 72px olacak şekilde ayarlayıp OK diyoruz. Background katmanımızın kilidini açmak için üzerine çift tıklayalım ve açılan pencereye OK diyelim. Adını arkaplan olarak değiştirelim. Katmana tekrar çift tıklayıp "Blending Options" penceresini açalım ve aşağı resimdeki ayarları uygulayalım.

    Şimdi yeni bir katman oluşturalım buz küpümüzü yapmaya başlayalım. Araç kutusundan "Rounded Rectangle Tool" u seçelim ve aşağıdaki ayarları yapıp çizimimize tıklayalım.
   3D aracımızı açalım ve yeni bir 3 boyutlu nesne çizelim. Bunun için üst menüden Window>3D yi işaretleyelim. Ayarlarımızı aşağı resimdeki gibi yapalım ve "Create" butonuna basalım. Gelen uyarıya Yes diyelim, eger arkasından bir OpenGL uyarısı alırsanız Preferences butonuna basın ve OpenGL i etkinleştirip OK leyin.
   Yeni bir pencere çıkacak karşımıza. Ayarları aşağıdaki gibi yapalım.
   OKdedikten sonra yönünü aşağıdaki ayarlara göre uygulayalım.
   Buz texture 1 görselimizi küpümüze uygulayalım. 3D penceremizi açıp aşağıdaki ayarları uygulayalım.
   Şimdi köşelerin ayarlarını yapalım aynı dokuyu kullanarak.
   Exturision Material i ayarlayalım aynı ayarları kullanarak.
   Şimdi spot ışık ayarlarını yapalım. Bunun için aşağıdaki ayarları yapın.
   New İnfinite Light ayarları aşağıdaki gibi.
   Şimdi layers penceresinden küp katmanımızı 1 kere çoğaltalım. Yüzey kaplama ayarlarını önceki küpümüze yaptığımız gibi load texture diyip "Buz Texture 2" dosyasını yükleyelim ve ayarlarını aşağıdaki gibi yapalım.
   Bu küpümüzde bazı siyah ve beyaz yerlerde saydamlık var. Bu yüzden aşağıdaki adımları takip ederek görünmezlik uygulayın.
   Işık ayarlarını yapalım. Önce New Point Light ekleyelim, Spot Light ve İnfinite Light 1 i silelim. İnfinite Light 2 ayarlarını aşağıdaki gibi yapalım.
   Şimdi Layers penceresinden bu katmanımızın blending mode unu Overlay olarak ayarlayın. Küplerimize 3D penceresinde bulunan aşağıdaki ayarları uygulayın.
   3D küp adında bir grup oluşturun ve küplerimizi bunun içine atın. Bu grubu 1 kere çoğaltın. Orjinal grubu görünmez hale getirin. Şimdi görünür haldeki grubumuzun içindeki 2 katmanıda seçelim ve sağ tuşla tıklayıp "Convert to Smart Object" diyelim. hem tek katman haline gelir hemde akıllı nesneye dönüşür.

   Şimdi Layers penceresinde bulunan "Create New Fill Or Adjustmen Layer" butonuna tıklayın, buradan "Hue/Saturation" a tıklayın. Grup içerisinde katmanı açılacaktır, bu katmana sağ tuş ile tıklayıp "Create Clipping Mask" a tıklayalım. Aşağıdaki ayarları uygulayalım.
   Görselimize birde keskinleştirme uygulayalım. Bunun için Filter > Sharpen > Smart Sharpen e tıklayalım ve aşağıdaki ayarlamaları yapalım.
   Şimdi grup içindeki 2 katmanımızı birleştirin ve üst menüden Filter > Liquify uygulayın. Aşağı resimdeki gibi birkaç yerinden içine doğru itikleyin.OK deyin.
   Katmanı 1 kere çoğaltın. Dikey çevirin Edit > Transform > Flip Vertical. Aşağıdaki örnekteki gibi alt köşesini silin.
   Polygonal Lasso Tool aracı ile sağ kenarı seçin. Seçilmiş olan kenarı kesin ve yeni bir katmana yapıştırın. Şimdi gizlediğimiz grubumuzu açalım ve katmanlarımızı sırasıyla gölge efekti vermek için aşağıya doğru sürükleyelim. Bunun için araç kutusundaki "3D Opject Pan Tool" u kullanabiliriz.

   Taşıma işlemi bittikten sonra kesmiş olduğumuz yüzleri Edit>Transform>Disort ile aynı yöne bakan yüzeyin üzerine gerelim.
   Her 2 yüzeyide gerdikten sonra tekrar asıl küpümüzü görünmez yapalım. 2 parçalı yüzeyimizi katmanlardan ikisinide seçip sağ tuşla tıklayın ve merge layers deyin ve Opacity değerini 45% yapın. Birleştirdiğimiz bu katmana Layers penceresinin altında bulunan "Add Vector Mask" butonuna basarak maske ekleyin. Araç kutusundan "Gradient Tool" u seçin çift renk olarak üst menüden siyah ve beyaz olna bir gradient seçin. Gölge ile asıl buzun birleştiği yerden başlayarak aşşağıya doğru gradienti uygulayın.
   Kesişim yerine küçük bir karartı ekleyelim ki daha güzel gözüksün. asıl küp üzerinde aşağı resimdeki gibi bir seçim yapın.
   Asıl katmanı 1 kere çoğaltın. Ctrl-x ile kesin Ctrl-v ile yapıştırın 5-6 kere aşağı ok tuşuna basın ve aşağı kaydırın. Blending Mode unu Multiple ve Opacity değerini 75% olarak değiştirin. Üst menüden Filter > Blur > Gaussian Blur u tıklayın ve 1px lik blur ekleyin. Çoğalttığımız katmanı silin yer kaplamasın. Görselimiz aşağıdaki gibi oldu.
   Gelelim kokteylimize. Photoshopta görselimizi açalım ve çalışmamıza aktaralım. Boyutunu Küpümüze göre ayarlayalım.
   Buzumuzun üstünde kalacak olan kısmını keselim ve yeni bir katmana yapıştıralım.
   Bardağın alt kısmını seçelim. Layers penceresinden küpümüzü seçelim ve seçilen kısmı kopyalayalım. Tekrar alt bardak katmanını seçip yapıştıralım. Blending Mode unu "Screen" Opacity sini 92% yapalım. Layers penceresinden Levels ekleyelim, yapıştırdığımız buz katmanını seçelim ve değerleriyle oynayarak biraz daha görünür yapalım.
   Şimdi buzun içinde kokteylimizin renkleri yansısın. Bunun için buzumuzu seçip 1 kere çoğaltıyoruz ve Blending optionuna girip aşağıdaki ayarları yapıyoruz.
   Aynı gölgeyi yaparken yaptığımız gibi katmanımıza bir vektör maskesi oluşturup gradient aracı ile görünürlüğünü azaltıyoruz. görselimiz aşağıdaki gibi buzun içinde renk yansıması oluşturdu.
   Şimdi son ayar bunu kısaca geçeceğim çünkü daha önce yaptık kokteyl katmanlarımızı birleştirelim ve küpte olduğu gibi gölgemizi oluşturalım. Çalışmamız böylelikle bitmiş olacaktır, biten görselimizin son hali en dersimizin en üstündedir. Herkese izledikleri için teşekkür ederim İyi Çalışmalarda Kullanmanız Dileğiyle...




Yorumlar